Ondervind je dagelijks tijdgebrek? Wil je het overzicht over je taken kunnen behouden? Wil je meer structuur in je werk? Wil je de werkdag afsluiten met een voldaan gevoel?
Leer dan hoe jij de baas kan worden over binnenkomende informatie, e-mails, taken, prikkels, etc. Kortom, leer verstandig om te gaan met je tijd!
Snel nog een aantal documenten kopiëren alvorens naar de vergadering te gaan. Na de vergadering naar de boekhouder gaan om allerhande documenten binnen te brengen. Haastig een broodje uithalen en dit opeten in de auto aangezien er een klant op je wacht. Tijd voor pauze heb je niet. De klant ten dienste staan, maar eigenlijk heb je over een half uur alweer een afspraak en de klant blijft maar praten. De volgende afspraak afhandelen en beseffen dat je nog naar een leverancier moet bellen om een bestelling door te geven. Gelukkig voor jou ben je nog net op tijd om de bestelling door te geven. Op weg naar huis besef je dat je morgen een functioneringsgesprek hebt, dat ben je helemaal vergeten. Pech, er is niks voorbereid, je hebt er geen tijd voor gehad.
Hoe vaak verloopt een werkdag zoals deze? Regelmatig? Dan is het tijd om iets aan je timemanagement te doen.
Om goed met je tijd om te gaan, is het belangrijk dat je prioriteiten stelt en een realistische planning opmaakt van al je activiteiten. Overhaast niks, je kan niet alles gelijktijdig plannen. Haast en spoed zijn zelden goed. Wanneer je bewust omgaat met je tijd, haal je hier veel voordelen uit. Je hebt minder stress, je werkt zorgvuldiger, je kan taken efficiënter uitvoeren, etc. Een goede bedrijfsplanning en bedrijfsstructuur is niet enkel voordelig voor jou, maar ook voor je medewerkers. Ze weten wat hun te wachten staat en kunnen hierdoor aangenamer het werk aanvatten.
Hier volgen 5 tips om jouw tijd zelf te beheren
Het belang van timemanagement is niet te onderschatten. Met enkele kleine wijzigingen bespaar je niet enkel tijd voor jezelf, maar ook je bedrijf wordt er beter van. Ga verstandig om met je tijd. Dit bezorgt je minder stress, zorgt ervoor dat je efficiënter kan werken en zorgt voor een aangenamere werksfeer.
Is timemanagement een belemmering in je bedrijf? Krijg je geen planning opgemaakt zodat je je werk goed kan plannen? Ondervind je moeilijkheden om efficiënt te werken?
Contacteer ons, blijf niet met vragen zitten. Weet dat vele bedrijven met soortgelijke problemen kampen. Daarom helpen wij je graag verder met raad en advies om je bedrijf meer te laten groeien, met gemotiveerde medewerkers.
Kom naar één van onze workshop Time Management voor meer rust en vrije tijd.
Leer dan hoe jij de baas kan worden over binnenkomende informatie, e-mails, taken, prikkels, etc. Kortom, leer verstandig om te gaan met je tijd!
Snel nog een aantal documenten kopiëren alvorens naar de vergadering te gaan. Na de vergadering naar de boekhouder gaan om allerhande documenten binnen te brengen. Haastig een broodje uithalen en dit opeten in de auto aangezien er een klant op je wacht. Tijd voor pauze heb je niet. De klant ten dienste staan, maar eigenlijk heb je over een half uur alweer een afspraak en de klant blijft maar praten. De volgende afspraak afhandelen en beseffen dat je nog naar een leverancier moet bellen om een bestelling door te geven. Gelukkig voor jou ben je nog net op tijd om de bestelling door te geven. Op weg naar huis besef je dat je morgen een functioneringsgesprek hebt, dat ben je helemaal vergeten. Pech, er is niks voorbereid, je hebt er geen tijd voor gehad.
Hoe vaak verloopt een werkdag zoals deze? Regelmatig? Dan is het tijd om iets aan je timemanagement te doen.
Om goed met je tijd om te gaan, is het belangrijk dat je prioriteiten stelt en een realistische planning opmaakt van al je activiteiten. Overhaast niks, je kan niet alles gelijktijdig plannen. Haast en spoed zijn zelden goed. Wanneer je bewust omgaat met je tijd, haal je hier veel voordelen uit. Je hebt minder stress, je werkt zorgvuldiger, je kan taken efficiënter uitvoeren, etc. Een goede bedrijfsplanning en bedrijfsstructuur is niet enkel voordelig voor jou, maar ook voor je medewerkers. Ze weten wat hun te wachten staat en kunnen hierdoor aangenamer het werk aanvatten.
Hier volgen 5 tips om jouw tijd zelf te beheren
- Werk met ‘to do’s’: Maak dagelijks een ‘to do’ lijst op met 3 zaken die je die dag zeker moet uitvoeren. Geef deze zaken absolute prioriteit, wat er ook gebeurt.
- Maak een realistische planning op: veel mensen plannen optimistisch en vergeten hierdoor bepaalde zaken in te plannen. Hou bijvoorbeeld een week lang bij hoeveel tijd je besteed aan de dagelijkse dingen. Op die manier heb je een zicht hoeveel tijd je nodig hebt voor een bepaalde activiteit. Want meten is weten.
- Het 80/20 principe: 80% van de resultaten van een bedrijf komen voort uit 20% van de inspanningen (tijd). Of anders gezegd, met 20% van de inspanningen (tijd) behaal je 80% van het resultaat. Wees je hiervan bewust
- Werk met tijdsblokken: Plan in wanneer je e-mails beantwoord, wanneer je klanten ontvangt, de momenten dat je administratie uitvoert, etc. Zet je dagelijkse activiteiten vast in tijdsblokken zodat je efficiënter en doelgerichter je werk kunt uitvoeren.
- Wees je uitstelgedrag de baas: er zijn altijd taken die lastiger zijn dan andere. Hierdoor ga je de lastige taak laten liggen en ga je verder met de rest. Wees streng voor jezelf en begin eerst met de moeilijkste taak zodat je daarna verder kan met de minder lastige en leukere taken.
Het belang van timemanagement is niet te onderschatten. Met enkele kleine wijzigingen bespaar je niet enkel tijd voor jezelf, maar ook je bedrijf wordt er beter van. Ga verstandig om met je tijd. Dit bezorgt je minder stress, zorgt ervoor dat je efficiënter kan werken en zorgt voor een aangenamere werksfeer.
Is timemanagement een belemmering in je bedrijf? Krijg je geen planning opgemaakt zodat je je werk goed kan plannen? Ondervind je moeilijkheden om efficiënt te werken?
Contacteer ons, blijf niet met vragen zitten. Weet dat vele bedrijven met soortgelijke problemen kampen. Daarom helpen wij je graag verder met raad en advies om je bedrijf meer te laten groeien, met gemotiveerde medewerkers.
Kom naar één van onze workshop Time Management voor meer rust en vrije tijd.
- Woensdag 24/04 van 16.00 u. tot 17.30 u. met aansluitend een netwerkmoment tot 18.30 u. Locatie: Campus DronePort, Lichtenberglaan 1090, 3800 Sint-Truiden = VOLZET
- Donderdag 25/04 van 18.30 u. tot 20.00 u. met aansluitend een netwerkmoment tot 21.00 u. Locatie: Keldermans Wonen, Grote Baan 86, 3540 Herk-de-Stad = VOLZET
Prijs: Het inschrijvingsgeld voor deze workshop bedraagt 49 euro per persoon. Klanten die achteraf gebruik maken van onze diensten kunnen dit bedrag recupereren.
Je kunt tot 22 april HIER INSCHRIJVEN