Voldoet jouw sociaal secretariaat aan je verwachtingen of
heb je regelmatig het gevoel dat het wel beter zou kunnen? Of wordt er enkel
gedaan wat moet, maar ook niet meer?
Dan ben je het er ongetwijfeld mee eens dat je bedrijf een
persoonlijke en proactieve aanpak verdient, zoals feedback krijgen en meedenken
over de kosten, over je toekomst en de continuïteit van je bedrijf.
Het is daarom een must dat jij, net zoals jij je
bedrijfsmanagement, de klantenservice en het kostenbeheer onder de loupe neemt,
ook de activiteiten van je huidig sociaal secretariaat evalueert. Doe vandaag
nog de test en ontdek de concrete punten waar je sociaal secretariaat dient bij
te schaven om aan jouw noden en verwachtingen te voldoen.
👀 Doe de test hieronder, om uit te zoeken aan welke criteria een ‘goed’ Sociaal Secretariaat moet voldoen. 👀
- Is je dossierbeheerder makkelijk te bereiken?
- Kan je, in geval van nood, buiten de kantooruren een contactnummer bellen?
- Krijg je snel een antwoord op je vragen?
- Zijn de maandelijkse berekeningen steeds correct uitgevoerd?
- Is de inhoud van de te betalen facturen duidelijk?
- Ontvang je proactief gepersonaliseerd advies?
- Heb je volledig vertrouwen in de expertise van je sociaal secretariaat?
- Spreekt je loonbeheerder in een duidelijke en begrijpbare taal?
- Is je online softwarepakket gebruiksvriendelijk?
- Kunnen je medewerkers zelf hun afwezigheden inzetten in een gratis online pakket?
👎 Neen ?? 👎 Dat dacht ik al.
Stap 1
Stuur een opzegbrief naar je sociaal secretariaat vóór
30/06/2020. Een opzegbrief sturen betekent niet dat je direct van sociaal
secretariaat moet veranderen. Je krijgt hierdoor wel rustig de tijd om de markt
te verkennen aangaande proactieve dienstverlening, expertise, flexibele
begeleiding, bereikbaarheid en prijs. Vaak zien we dat de huidige sociale
secretariaten tijdens die komende 6 maanden extra hun best gaan doen, om alsnog
tot een contractvernieuwing over te gaan.
Stap 2
Contacteer je huidig sociaal secretariaat voor een open
gesprek en gebruik de resultaten van bovenstaande test hierbij als leidraad.
Stap 3
Neem contact met ons op voor advies, feedback en info over
Payroll Plus+, de nieuwste dienst sociaal secretariaat van Solut.
Solut inspireert werkgevers met prikkelende blogs en belangrijke info. Succesvol ondernemen en gelukkig zijn. Wil je geen enkele blog of nieuwsbrief missen? Link dan met onze LinkedIn bedrijfspagina of volg onze Facebookpagina.