Eerst en vooral wensen we jou een beloftevol 2022. Een jaar vol nieuwe kansen, groeimogelijkheden en minder verveleden personeelskwesties.
Ondernemen is boeiend, maar ook uitdagend. Aan het begin van je ondernemerschap zag het er allemaal misschien heel rooskleurig uit, maar intussen heb je de keerzijde ontdekt. Gelukkig zijn ondernemers er om elkaar te helpen. Zo hebben wij heel wat voordelen voor KMO's in petto.
Mis je vliegende start niet en geniet van de 5 voordelen van onze HR-Scan of sociale audit.
Geen risico's bij sociale inspectie
Enig idee wat de sancties zijn na sociale inspectie? Wanneer de sociale inspectie voor je deur staat, riskeer je hoge boetes op vlak van je loon- en tewerkstellingsbeleid. Weet je zeker dat je in orde bent met al je documenten en procedures? Bijvoorbeeld: Is je Arbeidsreglement up to date, zijn alle contracten (FT, deeltijds, flexi, …) in orde, wat met de deeltijdse uurroosters, zijn de lonen conform de CAO, wat met de overuren en de extra netto vergoedingen, …. Als je deze risico’s al herkent, weet je dan ook hoe ze in orde te brengen?Weet je zeker dat alle subsidies waar je recht op hebt ook aangevraagd worden door je sociaal secretariaat? Wist je dat er nog andere subsidies zijn waar je misschien recht op hebt? Heb je een idee hoe je de loonkosten kan verlagen en optimaliseren of hoe je kan besparen op personeelskosten zodat de werknemers toch meer netto overhouden?
Besparen op personeelskosten
Ken je de kost van het ziekteverzuim en weet je hoe je dit kan aanpakken en verminderen? Ken je het ziektecijfer in je bedrijf? Is dit hoger of lager dan een ander gemiddeld bedrijf? Ken je de extra kosten die hiermee gepaard gaan? Al over nagedacht hoe een daling van de personeelskosten aan te pakken? Wij kunnen het ziekteverzuim beperken en zorgen voor een meer motiverende werkomgeving.
Hulp en advies bij personeelskwesties
Lig jij wakker van personeelsproblemen in je bedrijf? Werknemers die niet kunnen samenwerken of tegen hun goesting komen werken. Dat brengt extra personeelskosten, frustraties en ontevreden klanten met zich mee. Goed personeel dat vertrekt of het niet vinden van nieuwe medewerkers belet je om te groeien en/of je klanten tijdig te helpen. In de huidige war 4 Talent is personal branding heel belangrijk, zowel voor je huidige personeel, als voor het aantrekken van nieuwe mensen. Dit wil niet zeggen dat je dan de hoogste lonen moet betalen. Met de alternatieven die wij voorstellen los je al je personeelsproblemen op.Weg met de administratieve rompslomp
Zie jij het bos nog door de bomen op vlak van personeelszaken en de bijhorende administratieve rompslomp? Waar liggen alle personeelsdocumenten? Is alles wettelijk in orde? Betaal ik sommige kosten niet dubbel? Wat zijn de nieuwste sociaal-juridische wetten en hoe pas ik ze toe?Doe alvast de zelf-scan en ontdek hoe je ervoor staat en waar wij kunnen bijspringen. Wil je ook voor zekerheid gaan? Bel ons +32 (0)496 40 89 50 of mail naar info@solut-hr.be en bezoek onze site www.kmo-audit.be.
Download ons gratis e-book.